50-års Jublieum - Save the date!
??Se TÄVLING längre ned?? ? 2026! Året Arvika Basket fyller 50 år! ? 9 maj håller vi en Jubileumsgala på Olssons Brygga nere i hamnen. Under kvällen avnjuter vi en god trerätters och uppmärksammar händelser och personer som varit en stor del av Arvika Baskets 50 år. Menyn för kvällen: Förrätt: Älgcarpaccio, sherryvinägermajonnäs, lingon, syltade kantareller och blomsterkrasse. Varmrätt: Röding med pepparrot, sotad spetskål, crudite, regnbågsrom och potatisstomp med grädde. Dessert: Jordgubbar med smördeg, creme patissiere och vaniljglass. I priset ingår välkomstbubbel, 2 glas öl/vin/cider. (Kan bytas mot alkoholfria alternativ). Samt kaffe. Eventuella allergier/specialkost mailas direkt till lisa@arvikabasket.se Vi lovar att det blir en riktigt rolig festkväll! 🎉 ??Early Bird Biljetterna sålde slut på bara ett par dagar, vi anordnar därför också en tävling!??Alla som köpt och köper sina biljetter innan Söndag 29 mars är med i utlottningen om att vinna sin biljett! 🎫 Det betyder att man har chans att få gå på galan gratis! Vi drar en vinnare Måndag 30 mars så passa på att köpa era biljetter innan dess 🌟🎉 Länk till biljetter finns i profilen.☀ Tävlingen är inte sponsrad, administrerad, eller stödd av Instagram. Vi kontaktar vinnaren Måndag 30 mars via mail. Vi ber aldrig om BankID eller liknande så se upp för bedragare.
Arvika Basket
17 mar
0kommentarer
Föreningssamarbete - Brunskogs Försäkringsbolag
Vi är väldigt glada att presentera en av våra senaste samarbetspartner som stöttar oss som förening men även har bra erbjudanden för våra medlemmar och basketälskare! Vill man träffa dem och höra mer ifrån dem så kan man träffa dem i Sporthallen den 21/2 på vår enkronas-dag! Läs mer om samarbetet mellan Brunskogs Försäkringar och föreningar genom att scanna QR-koden eller klicka här: Brunskogs Samarbete
Arvika Basket
11 feb
0kommentarer
Enkronasmatch!
Hej! Lördag 21 februari ska Arvika Basket ha sin 1-kronas match! Vårt herrlag i division 1 gästas av Lobas basket, och vårt damlag i division 2 gästas av Västerås basket. Vi söker nu sponsorer som vill vara med och bidra med valfri summa till vår match! 🏀 Om ert företag bidrar med 1kr/besökare och det kommer 200 personer på matchen så räcker den summan till att ett Easybasket-lag får åka och spela match. Dvs. Våra yngsta spelare i åldrarna 2014-2018. Om man istället skänker 5 kronor och 200 personer kommer, så räcker den summan till en domare för en seniormatch. Man kan också bidra med en fast summa. Sponsormatchen gör det också möjligt för oss att låta alla besökare gå in gratis och se våra matcher. Alla kronor räknas och vi hoppas såklart på att ert företag vill vara med och bidra och stötta föreningslivet i Arvika! Som tack får er logga synas i våra sociala medier och i vårt programblad för matchen! Vill ni vara med?? Gå in på denna länk för att anmäla er: Enkronasmatch Vid frågor kontakta lisa@arvikabasket.se
Arvika Basket
14 jan
0kommentarer
Årets första match!
Vi hoppas alla haft en lugn och härlig jul, och önskar er en god fortsättning? Här kör vi igång med matcher direkt, på lördag klockan 15:00 är det dags för hemmamatch för herrarna igen! Denna gång gästas vi av Västra Hisingen. Ett lag som herrarna besegrade på bortaplan i höstas. En spännande match också eftersom att Arvika-bördige David Mardal hittas i motståndarlaget. Spännande! Vi önskar herrarna ett stort lycka till och hoppas på lika mycket folk på läktaren även denna match! ? Kiosken kommer att vara öppen där vi som alltid serverar hembakat ☕ Ta med dig kompisarna, föräldrarna, grannarna, eller någon som aldrig varit på basket förut. Tillsammans kan vi heja fram dem till en vinst! 🏀 Klockan 11:00 spelar också våra flickor födda 2011/2012 mot Karlstad. Varmt välkomna till sporthallen och heja på dem med! 🏀❤️
Arvika Basket
7 jan
0kommentarer
Tack för 2025
Ytterligare ett år har gått, 2025, ett otroligt spännande år! För mig som kanslist så går veckorna alldeles för fort och det är många saker som ska ske för att det ska fungera. Ingenting är givet att man kan ordna men med hjälp av alla fantastiska människor så går det mesta. 2025 har vi, tillsammans, gjort saker som inte skett på många år. Herrlaget presterar fantastiskt under sin Division 2 säsong och ligger så pass bra till att kval inte ens blir aktuellt. Föreningen, laget och tränare är redo att satsa för Division 1, något som inte skett på 15-20 år! Dialoger börjar med spelare som flyttat från Arvika och vi kunde hälsa Erik Juhlin, Rasmus Lindahl och Berkay Sakar välkomna till Arvika Basket. Vi fortsätter med matcher tillsammans med ungdomslagen och tar oss iväg nästintill varje helg på resor betydligt längre bort än de flesta andra föreningar i Arvika. Under vårkanten så reste vi även iväg till Skövde för cup. Vi tog hand om en hall och skapade minnen tillsammans. Föreningskänslan var enorm under sista matcherna när Arvika Basket sitter på läktarna och hejar sitt yttersta! Efter Skövde kom sommaren, en paus för många och försäsong för andra. 3x3-planen nere i hamnen nyttjas dag ut och dag in, ett otroligt tillskott i Arvika. Vi har även en säsongsavslutning för andra året i rad, där vi tackar av tidigare tränare och nyckelpersoner inom föreningen. Innan säsongen drar igång igen så tar ungdomslagen sig ner till Kungsbacka och spelar sin andra cup för året. Vi knyter föreningskänslan än mer! Några otroliga matcher och fantastiska ögonblick skapas (tyvärr kunde man inte vara på plats). Nya tränare tar sig an lagen, fler nyckelpersoner kommer till och föreningen utvecklas konstant. Säsongerna drar igång och det har inte varit så mycket tryck i Sporthallen på många år. Det märks att vi i föreningen har höjt vår standard på eventen med alla fantastiska matchvärdar, kiosk och senaste tillägget med ljusmöjligheter. Vi har ett bra samarbete med personalen på Sporthallen som gör mycket förändringar men alltid vill hjälpa oss lyckas. Ett extra tack till Jonas på sporthallen som alltid hjälper oss till den mån han kan! På EB-sidan så ökar medlemmarna otroligt mycket. Det har startas upp träningar i Edane och Dottevik vilket gett fantastiskt resultat. Vi har även fantastiska tränare på EB-sidan som drar i EBC fler gånger än vanligt och försöker hitta rätt sätt fram med det för att erbjuda mer matchtillfällen för våra yngsta lag. Bra jobbat! Inget av det som skett under senaste året hade varit möjligt utan det engagemang som getts från alla inblandade. Utan lag, ledare, domare, den 13:e spelaren så skulle inte basketen finas. Tack vare er har våra ungdomar någonstans att gå och utvecklas. Att vi som förening och lag ställer upp som funktionärer under olika event, städar Sverige eller samarbetar med företag som stöttar oss är några av de saker som knyter oss närmare varandra och skapar den miljö vi vill ha och inspirera andra till. Stort tack till alla som är medlemmar och hjälper till med detta! Nu siktar vi mot ett lika bra 2026, GOTT NYTT ÅR!
Arvika Basket
31 dec 2025
1kommentar
Visa fler nyheter